Image
Nahoru
Navigace
17/11/2016

Bannery chytře podle zásad See-Think-Do-Care

Výkon většiny bannerových kampaní klesá, běžná míra jejich prokliku je v nižších desetinách procent nebo méně. Uživatelé získali bannerovou slepotu, mnozí si reklamy přímo blokují a navíc se bannery převážně zobrazují lidem, kteří propagovanou službu nebo výrobek nepotřebují.

O to víc záleží na vyvážení všech složek kampaně – sdělení bannerů, jejich grafickém zpracování i zobrazení správné cílové skupině.

Proto mě potěšilo, když mě jeden z klientů požádal o vytvoření reklamních bannerů podle frameworku See-Think-Do-Care (český překlad). Což je způsob, jak rozdělit potenciální zákazníky podle fáze nákupního cyklu a přizpůsobit marketingovou komunikaci podle jejich aktuálních potřeb.

Pro mě to znamenalo, že místo jedné sady bannerů jsem navrhovala čtyři. Klientem byl web dovolenka.sme.sk (Petit Press), slovenská obdoba Invie.  

Fáze See

Začínáme cílením na lidi, kteří někdy pojedou na dovolenou, ale zatím ji aktivně nehledají. Banner se jim proto nesnaží okamžitě prodat zájezd, spíše nabízí inspiraci a zvyšuje povědomí o značce.

Kromě samotného banneru je důležité i to, na kterých stránkách se bude zobrazovat. Ideálně na stránkách o cestování, turistice, fotografii apod. Tedy všude tam, kam chodí lidé za inspirací, příběhy, nebo hezkými fotkami. Podobně důležité je, aby banner nevedl na prodejní část klientova webu, ale vedl do „inspiračně-naučné“ části.

On-line SEE banner pro SME (2016)

Fáze Think

Podmnožina uživatelů z fáze See, kteří už vědí, že pojedou na dovolenou a přemýšlejí kam, jak a za kolik. Banner opět neprodává zájezdy, ale nabízí pomocnou ruku s výběrem. A opět posiluje brand. Znovu jsou důležité webové stránky, kde se banner zobrazuje a stránka, na kterou banner odkazuje.

Banner pro fázi Think

Fáze Do

Návštěvník už ví, co chce a chce to koupit. Teď ho jen přesvědčit, aby zájezd koupil u nás. Připravila jsem sady bannerů na Last minute nabídku – cílených na jednotlivé destinace a jeden univerzální.  V ideálním případě už web zákazník zná z předchozích fází, ale proč se nepřipomenout a nepřivést ho přímo na stránku, kde si hned může objednat.

Banner pro banner Do Banner pro banner Do Banner pro banner Do Banner pro banner Do Banner pro banner Do Banner pro fázi Do

Fáze Care

Zákazník už u nás nakoupil (možná i víckrát), takže vizuál se snaží připomenout výhody nákupu a motivovat ho k opakování.

Banner pro fázi Care

Co mi to přineslo?

Z mého pohledu grafika byla práce podle nového marketingového frameworku zajímavá zkušenost. Jako velkou výhodu vidím kvalitní zadání obsahující konkrétní cílovou skupinu, její momentální požadavky a typy webů, na kterých bannery budou umístěny. Umožnilo mi to lépe přizpůsobit grafiku a vybrat vhodné fotografické podklady.  

 

Komentáře

Přidat komentář

Kategorie

Grafika, Reklama

Štítky