Navrhuji všechny druhy reklamních
i obsahových formátů:
- klasické reklamní bannery (zejména pro Google – AdWords a Seznam – Sklik)
- bannery pro PPC systémy (AdSense, Facebook)
- infografiky
- e-mailové newslettery (příležitostné i pravidelné zpravodaje)
- grafika pro firemní (i osobní) profily na sociálních sítích (Facebook, YouTube, Google+, LinkedIn).
Při návrhu reklamních formátů pro web není estetická stránka hlavním kritériem úspěchu. Výkon reklamy (měřeno nejčastěji mírou prokliku – CTR) je možné grafickým zpracováním výrazně ovlivnit. Proto při její tvorbě respektuji a aplikuji grafická pravidla, která zvednou míru prokliku vaší reklamy a přivedou více zákazníků.
Základní grafická pravidla pro zvýšení míry prokliku bannerů
- vizuální hierarchie informací (zvýraznění důležitého)
- jednoduchá grafika
(přehlednost, srozumitelnost)
- použití tlačítek a výzva k akci
(tzv. call to action)
- jasně definovaný okraj banneru (často nevíme, jaké bude pozadí stránky)
- čitelnost a kontrast textu
- vhodný font
- design vychází z firemní identity (okamžité spojení se značkou)
- minimalizace datové velikosti (ovlivňuje rychlost načítání)
- správné použití relevantních obrázků (velikost, obsah, směr pohledu osob…)
- vytvoření dojmu naléhavosti (omezená akce…)
- vhodný výběr barev (asociace)
Ukázky prací pro on-line marketing