Ostrov Phi Phi - Viewpoint

4.den – Koh Phi Phi

Ráno nás u hotelu vyzvedává mikrobus a odváží nás do přístavu v Krabi. Tam nastupujeme na větší loď (ferry) a za 2 hodiny doplouváme ke břehu malebného ostrova Phi Phi Don, vzdáleného 42 km.

Je tu nádherně a i tady při pobřeží dotvářejí atmosféru dřevěné loďky zvané long-tail boat, které slouží jako lodní taxi, zejména na kratší vzdálenosti. Procházíme relativně úzkými uličkami plnými obchůdků, restaurací a bister. K příjemné atmosféře přispívá i to, že na ostrově se při pobřeží vůbec nejezdí auty. Pokud je potřeba něco po ostrově přepravit, používají tu vozíky. Když jste ubytovaní v lepším hotelu, v přístavu na vás již čekají a zavazadla vám odvezou. Vzhledem k tomu, že se na ostrov musí vše dovážet, i ceny jsou tu obecně trochu vyšší.

Ostrov Phi Phi

My jsme ubytovaní ve skromných pokojích s koupelnou a tak jdeme pěšky a hledáme náš Guest House (600 B/pokoj). Jsme tam brzy. Zatím se tedy jen nahlásíme, necháváme si tam zavazadla a jdeme na oběd. Za hodinku už je náš pokoj připravený, ubytujeme se a vyrážíme na pláže v jižní zátoce (Tonsai Bay), které v podstatě pokračují za přístavem. Po prozkoumání v dalších dnech, se nám zdají i komornější a útulnější, než dlouhá severní pláž v zátoce Loh Dalum Bay. (Viz foto dál.)

Usadíme se na konci Andaman Beach, v místech, kde pláž končí skálou. Je zde restaurace a bar, před kterými jsou dřevěná lehátka (k dispozici zdarma) a také sprcha. Tohle je jediné místo, kde jsme ji na pláži zažili. Po 17 h začíná zacházet slunce a tak se pomalu balíme a jdeme si dát na pokoj další sprchu.

Ostrov Phi Phi - Andaman Beach

Osvěženi vyrážíme na večeři a brouzdat se uličkami. Po několika dnech obědů a večeří sestávajících jen z různých druhů nudlí (vesměs rýžových) a rýže, dostávám chuť na změnu a tak, když vidím restauraci, kde nabízí i italskou kuchyni, objednávám si Boloňské špagety. Pokud hádáte, že to jako Bolognese nechutná, máte pravdu. Tenhle pokus tedy nevyšel. Omáčka má do chuti tohoto pokrmu hodně daleko a ani není valné chuti. Chuť si alespoň spravuji jahodovým daiquiri.

Procházkou dojdeme na severní pláž, která je vyhlášená svými party, ale tipuji, že mimo sezonu to nebude tak žhavé. My tu zkoukneme ohnivou show partičky mladíků před jedním barem a pak brouzdáme dál uličkami. Dalších pár barů láká turisty na světelná představení, ale v již menším počtu vystupujících. V závěru večera nás nakonec ještě zláká linoucí se živá hudba z příjemného plážového baru (Hippies Beach Bar) osvětleného lampiony a svíčkami. I tady 3 kluci předvádí své kejkle s ohni a pak zapojují i publikum. Pěkný závěr večera.

5.den – Viewpoint Phi Phi

Navštívit vyhlídkové místo na ostrově je skoro povinnost. Tudíž se tam druhý den pobytu vydáváme i my. Je odtamtud nádherný rozhled na zelené a skalnaté části ostrova i obydlenou úžinu. Jdeme podle ukazatelů, propleteme se uličkami, míjíme řídnoucí obydlí a stoupáme do kopce po silnici (kde nás míjí jediné auto, které jsme tu viděli, s plnou korbou Thajců), do přírody, až se dostáváme na pěšinu, která nás vede “džunglí”.

Ostrov Phi Phi - Viewpoint

A najednou, kde se vzal, tu se vzal – stánek. Nabízí skromné občerstvení. Hned za ním je vidět, v jak nuzných poměrech tu někteří lidé žijí – viz foto.

Ostrov Phi Phi

Ujdeme ještě několik desítek metrů a jsme na vyhlídce. Kdyby nebylo takové parno a nepralo sluníčko, jde o pohodový výšlap (pokud jste zvyklí alespoň sezoně trochu chodit). Každopádně ten výhled stojí za to a také proto se tu všichni všemožně (i nemožně 🙂 ) fotí. My nejsme výjimkou.

Ostrov Phi Phi - Viewpoint

Oddech nám tu zpestřuje opička, zkoumající kelímek od pití. Po chvíli jde k jedné slečně a sedá si jí skoro na klín. Zkušení ví, že je nutné se mít na pozoru. Opička se chvíli snaží lísat a pak slečně strhává dioptrické brýle z nosu, naštěstí se jí podaří je zachránit. Další slečna podává opičce láhev s vodou a tak představení pokračuje. I my se jdeme občerstvit v místním bistru, schováváme se do stínu a sedáme poblíž větráku. Kocháme se výhledem a vychutnáváme skvělé ovocné smoothie.

Opice na vyhlídce Phi Phi

Zjišťujeme, že k vyhlídce vede i druhá cesta – po schodech a tak ji také zkusíme. Z téhle strany jsou „viewpointy“ očíslovány (vrcholový je trojka). Sestoupáme, dáme si oběd a bereme to procházkou okolo severní pláže, abychom zjistili, jak to tu vypadá za světla. Je zrovna odliv a ukazuje se, jak je zde pobřeží opravdu hodně mělké. Do moře vstoupíte až za desítky metrů – viz fotka.

Zátoka Loh Dalum Bay - ostrov Phi Phi

Dojdeme na pokoj, balíme věci a jdeme tedy znovu prozkoumávat jižní pláže, tentokrát i ty mírně vzdálenější. Konkrétně několik menších pláží, oddělených přírodou, pokračujících za Andaman Beach.

Andaman Beach - ostrov Phi Phi

6.den – Výlet po Phi Phi Islands

Ráno vyrážíme na celodenní výlet po ostrovech Phi Phi, který jsme si předchozí večer zakoupili (600 B/os. + 400 B poplatek za vstup do NP). V přístavu nastupujeme na větší výletní dvoupatrovou loď.

Vikingská jeskyně

Relativně daleko (zřejmě kvůli velikosti naší lodi – abychom něco neponičili) proplouváme okolo “Viking Cave”, takže mnoho detailů z ní nevidíme a tak nás ani nijak nezaujala.

Vikingská jeskyně Viking Cave

Zářící a rozmazaná Maya Bay

Dalším bodem programu má být zátoka Maya, proslulá díky filmu Pláž s Leonardem di Capriem. Vzhledem k náporu turistů a tím neblahému vlivu na korály atd., bude každoročně od června do září nepřístupná veřejnosti. My zatím máme možnost ji navštívit. Ovšem vzhledem k velikosti lodi nepřiplouváme jako většina turistů přímo k jejím břehům, ale na opačnou stranu ostrova. Loď kotví zhruba 40 metrů od břehu, kam je potřeba doplavat a pak se vyšplhat po síti spletené z lan.

Maya Bay

Využíváme tedy nabídky posádky, že nám vezmou foťák atp. do jejich Dry bagu (nepromokavý pytel), ačkoli máme svůj. Vyšplhat po laně nahoru není tak snadné, jak se zdálo, vlny se sítí hází, všude pod sebou máte ostré kameny a pokud máte trochu pořezaná chodidla od kamenů jako já, není to úplně nejpříjemnější zážitek. Nicméně za chvíli jsme na hoře, ale posádku s našimi věcmi nevidíme. Jdeme tedy s davem pěšinkou mezi palmami na druhou stranu, kde je  Maya Bay. Bohužel ani tady u cesty a vstupu nevidíme našeho průvodce a najít ho mezi desítkami lidí je nereálné. Nemůžeme tedy pořídit žádné fotky, nemáme dioptrické sluneční brýle, takže nás oslňuje zářící bílá pláž a do dálky vidíme rozmazaně. 🙂 Po pár minutách se vracíme zpět, zdejší zastávka nebyla moc dlouhá. Ale je tam opravdu hezky. Pár fotek nám alespoň pořídil průvodce. Tahle se mu i povedla.

Maya Bay Zátoka Maya

Monkey Beach

Jak název napovídá, na této malebné pláži máme možnost pozorovat tlupu několika opic. Snažím se s nimi ulovit nějaké hezké záběry a pokud možno bez přihlížejících lidí. Trvá to. A tak než se nadějeme, je čas se zas vrátit na loď a plout dál. Mrzí nás to, protože se nám tu líbí.

Bamboo Island

Delší zastávku pak máme na tomto ostrůvku, kde je na některých místech hodně pozvolný vstup do vody, ale o kus dál se dá i šnorchlovat. Tady dostáváme oběd.

Šnorchlování a západ slunce

Jedno z posledních zastavení je na šnorchlování a to u korálů poblíž Long Beach ostrova Phi Phi Don. V moři je opravdu živo. Pokud by nám bylo přáno, prý bychom mohli vidět i býložravé žraloky. Následně se přesunujeme dál na širé moře a čekáme na západ slunce. (Čekání nám zpříjemňuje občerstvení, které dostáváme – další várka melounů a ananasu.) Máme štěstí, dnes je západ slunce vydařený a tak si užíváme podvečerní pohody a kocháme se až téměř impresionistickými výjevy.

Sunset near Phi Phi, Západ slunce blízko ostrova Phi Phi

7.den – Long Beach

Dnes zůstáváme na ostrově. A ačkoli mám na chodidle další řeznou ranku od kamenů, takže se mi chodí hůř, chci vidět ještě vzdálenou Long Beach. Mělo by tam být pěkné šnorchlování. Doufáme, že bychom se mohli přiblížit i včerejším skalám, kde bylo opravdu dost různých ryb. Cestou tam míjíme známe pláže, resorty s ubytováním v bungalovech a krásnou dřevěnou restauraci Viking v přírodním stylu. Stoupáme do posledního kopečku okolo sochy Buddhy a pak už nás strmá cestička vede dolů na dlouhou pláž, která je lemována stromy a dalším ubytováním. Zakotvíme ve stínu mohutného stromu a odpočíváme po náročné cestě.

Phi Phi Island, ostrov Phi Phi

Až později jdeme šnorchlovat. Proplouváme okolo kamenů, kde je sem tam nějaký život k vidění, ale musíme si dávat pozor, aby nás mírné vlny způsobené projíždějícími loďkami, nehodily na kameny. Už si přesně nepamatujeme, jestli se nám přes moře nakonec nepodařilo doplavat až ke zmiňovaným skalám/korálům kvůli mé únavě, nebo proto, že se v některých částech nedá proplout, jelikož jsou vyčleněné pro lodě. Plaveme oba zpět.

Pomalu přichází západ slunce. Thajci s loďkami vybízejí ke svezení se zpět do “centra” s nimi a tak toho využijeme (100 B/osoba). Večer trávíme opět procházkou, na večeři (dopřávám si změnu a dávám si výborný kuřecí řízek s hranolkami, manžel zkouší opět curry, které pálí jak čert) a také balením, protože zítra odpoledne odplouváme zpět na pevninu.

8.den – Koh Phi Phi a Ao Nang

Ráno nás budí hlasité rány. Bude konec ramadánu (muslimové tvoří asi 5% obyvatel Thajska). Koza, která se předevčírem objevila uvázaná u sousedního plotu, je nyní rozporcovaná na kusy. Přímo na chodníku před naším ubytováním. Procházíme se zavazadly okolo, necháváme si je na recepci a poslední půlden na ostrově trávíme opět na začátku jižní pláže (Andaman Beach Phi Phi), kde je i sprcha, abychom se před cestou mohli zbavit soli.

Ao Nang

Odpoledne se přesunujeme lodí zpět do Ao Nangu (450 B/os.). Připlouváme ke břehům a kocháme se krajinou. Začíná poprchávat. Loď tentokrát kotví přímo v přístavu u Ao Nangu, který je kus za letoviskem. K ubytování, které jsme si předevčírem rezervovali opět přes Booking, nás odváží otevřený “náklaďáček” s lavicemi. Bungalovy jsou příjemně zařízené – mini teráska na sezení, prostorná koupelna, veliká lednice a dokonce mají i tišší klimatizaci než byla v hotelu. (Navíc cena za noc je krásných 500 B.)

Večer nás toulky zavedly na nedaleký noční trh, kde si můžete dopřát thajská jídla i ochutnat jiné specialitky.