Jak nešťastně může dopadnout vaše venkovní reklama, pokud zapomenete tiskárně sdělit, že bude umístěna pod širým nebem a tiskárna se vás také nezeptá? Nebo jak případně dopadají reklamy
po cca 3 letech, což je jejich běžná „životnost“? Podívejte se ukázky vyfocené u nás
v Berouně.
Bez ohledu na to, jestli byla špatná technologie tisku, nebo tady jen někdo zapomněl reklamu vyměnit, nejlepší vizitka to zkrátka není.
Venkovní (outdoorové, exteriérové) bannery musí být z principu odolnější než plachty pro vnitřní použití. Tisk na materiály pro venkovní umístění musí být stálobarevný a odolný vůči povětrnostním podmínkám jako je slunce, déšť nebo vítr. Jinak se barevnost tisku časem výrazně degraduje, přesně jak vidíte na fotkách.
Je potřeba zvýšit odolnost a to např. povrchovou laminací s UV ochranou, čímž se dosáhne větší mechanické i chemické odolnosti. Reklamní plachty se pak mohou i omývat a tisk se nepoškodí.
Pro nás je hlavně důležité, že materiály ošetřené UV laminací mají zvýšenou barevnou stálost tisku
v exteriéru. Dobrý grafik by měl v odůvodněných případech připomenout klientovi nutnost laminace.
Na obrázcích vidíme tzv. bannerovou plachtu. Vyrábí se v jednom kuse, má zdvojený zpevněný obvod
a oka na vypnutí. Potiskuje se digitálně. Její materiál evidentně vydrží déle než tisk na ní.
Kategorie
Přidat komentář